window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date());gtag('config', 'UA-28273100-38');

Serious Request in Winterswijk

Vanuit het Glazen Huis in Breda werd in de week voor kerst 2016 zes dagen actie gevoerd in het kader van Serious Request. Elke actie dag werd gekeken hoe “spontaan” een dorp of stad in beweging kwam voor het goede doel. Op donderdag 22 december was het de beurt aan Winterswijk.

De Stichting Steengroeve Theater en Villa Mondriaan waren kort ervoor benaderd met de vraag of zij in staat waren Winterswijk in beweging te brengen voor SR? Binnen korte tijd formeerde zich een organisatie die de uitdaging aanging en de doelstelling uitsprak om 10.000 euro te verzamelen.

Op donderdag werd meerdere keren live verslag gedaan via radio en televisie van de ontwikkelingen in Winterswijk. s’Ochtends werd gestart met een gesprek met de organisatie vanuit Villa Mondriaan. In de middag waren er talrijke kinderactiviteiten rond de ijsbaan in de Notaristuin. Hoogtepunt was het programma op de markt in de avond waar het wereldrecord “droogroeien” (bekend fenomeen op de rotonde de Peperbus als afsluiting van het Volksfeest) zou worden verbeterd. Circa 1500 toeschouwers kwamen kijken, roeien en luisteren naar de talrijke optredens en stevig bieden tijdens de bijzondere veiling. Zo ging er een kubieke meter haardhout voor 350 euro van de hand, maar dat werd dan wel thuis bezorgd door het College van B&W.

Op zaterdag kon de Winterswijkse delegatie in Breda trots een cheque van 15.000 euro aanbieden. Hoogtepunt van de Serious Request actie dit jaar was de nagellak actie van de ernstig zieke jongen Tijn die ook internationaal aandacht kreeg. Zijn actie bracht ruim 2 miljoen euro van het totaal bedrag op.